piątek, 27 listopada 2015

Rozdział dziewiąty - Impreza


            Choć z wyglądu Maks nie przypominał typowego informatyka, to z charakteru nim był. Chłopak nie lubił szaleństwa pod żadną postacią: czy to wygłupów przed obiektywem aparatu, czy – o zgrozo – na parkiecie w jakimkolwiek klubie. Szatyn nie cierpiał dyskotek, twierdząc, że chodzą tam jedynie faceci nastawioni na bójkę o dziewczyny i dziewczyny nastawione na zdobywanie facetów. Ewentualnie jeszcze przedstawiciele obu płci mający na celu zaliczenie kogoś przypadkowo poznanego. Palowski szerokim łukiem omijał takie miejsca, chyba, że jego ukochana wybłagała, by na jeden wieczór odstawił swoje uprzedzenia.
Tak właśnie stało się w sobotnią noc. W skali od jednego do dziesięciu, Maks chciał iść na imprezę na poziomie minus pięć, ale mulatka od dobrych dwóch tygodni wymuszała na nim, aby wyszli razem na miasto. Jego asertywność musiała w końcu zostać złamana, chociażby po to, żeby zyskać spokój od takich pomysłów na następne kilka tygodni. Poza tym, Laura zawsze wyglądała zabójczo pięknie na takich wydarzeniach, więc towarzyszenie jej było ogromną przyjemnością. Zresztą, nie wypuściłby swojej dziewczyny samej do klubu, gdy miała na sobie prostą, czarną sukienkę idealnie podkreślającą wszystkie jej atuty.
- Podobno klasa u kobiet polega na tym, żeby wyeksponować tylko jedną część ciała – odezwał się, lustrując szatynkę wzrokiem. – A ty eksponujesz obie.
- A klasa u mężczyzny to komplementy, a nie rzucanie oskarżeń – odgryzła się Forowicz.
- Kochanie, wyglądasz szałowo – cmoknął ją w policzek. – Ale nie wiem na czym mam się skupić.
Mulatka parsknęła śmiechem i założyła luźną białą bluzkę z rękawem trzy czwarte, która zasłoniła dekolt. Teraz pozostały jej jedynie odkryte nogi – sukienka bowiem kończyła się mniej więcej w połowie uda.
- Gotowy?
- Bardziej nie będę – uśmiechnął się.
***
W pierwszym momencie myślał, że coś mi się przewidziało. Przed oczami mignęła mu jakaś dziewczyna o ciemnej karnacji, ale pewnie to myślenie życzeniowe wysnuło wniosek, że mógłby się spotkać z Laurą w klubie. Na wszelki wypadek powędrował wzrokiem w ślad za nieznajomą, ale ta niestety zdążyła już zniknąć w tłumie. Po paru minutach zobaczył ją ponownie, lecz tym razem był pewien. Przeprosił swoich kolegów z drużyny i podszedł do baru, gdzie znajdowała się szatynka.
- Lauro, przyszłaś mnie tu pocieszyć? – odezwał się, stając obok cheerleaderki.
Szatynka odwróciła się i przez chwilę popatrzyła na niego zdezorientowana.
- Grzegorzu! – uśmiechnęła się. – Nie spodziewałam się ciebie tutaj.
- No widzisz jaką ci zrobiłem miłą niespodziankę.
- W ogóle, poznajcie się – Forowicz zrobiła krok do tyłu, odsłaniając stającą za nią postać. – To jest Maks. Maks, to Grzegorz.
Mulatka przedstawiła sobie nawzajem obu chłopaków. Ci podali sobie ręce, doskonale wiedząc z kim mają do czynienia. Oboje mierzyli się przez moment nieufnym spojrzeniem. Laura, najwyraźniej nieświadoma lekko napiętej atmosfery, zaproponowała, żeby udali się w jakieś spokojniejsze miejsce i tam porozmawiali.
- Jasne, czemu nie – zgodził się jej ukochany.
W trójkę udali się do pustej loży na samym końcu lokalu. Dziewczyna usiadła przy prostokątnym stoliku. Palowski od razu zajął miejsce obok niej, więc Boćkowi pozostało usiąść naprzeciw pary.
- Przykro mi, że przegraliście dzisiaj – powiedziała szatynka, patrząc na siatkarza.
- Trudno, tak się zdarza – wzruszył ramionami.
- Rozumiem, że jesteś na imprezie, żeby odreagować.
- To raczej spontaniczna decyzja była. Niestety tylko Wojtek i Marcin ze swoją dziewczyną się dali namówić.
- Myślałam, że jesteś sam.
- No bez przesady. Nie lubię chodzić samemu w takie miejsca.
- Ja też, ale na szczęście udało mi się namówić Maksa.
- Musiała cię namawiać? – zdziwił się Grzesiek, po raz pierwszy patrząc na szatyna.
- Nie lubię dyskotek.
- Nie gadaj!
- A wiesz, co jest w tym największą ironią losu? – wtrąciła się dziewczyna. – My się właśnie na imprezie poznaliśmy.
Para zaczęła opowiadać historię swojego pierwszego spotkania. Choć nie było w niej nic zaskakującego, a raczej typowy schemat wyjścia klubu, gdzie dziewczyna zwraca uwagę na chłopaka, zaczynają razem tańczyć, potem chwilę rozmawiają, a ostatecznie wymieniają swoimi numerami telefonów i umawiają na randkę, Forowicz i Palowski co chwilę wpadali sobie w słowo, dorzucając do opowieści kolejne spostrzeżenia.
- Ojej, uwielbiam tą piosenkę – odezwała się nagle mulatka, gdy z głośników popłynął najnowszy utwór Maroon 5. – Chodźmy na parkiet.
- Idźcie sami – stwierdził atakujący. – Ja wracam do Ferensa i Możdżona, bo jeszcze są gotowi pomyśleć, że wróciłem z buta do domu.
Szatynka parsknęła śmiechem.
- No dobrze, skoro tak mówisz. To do poniedziałku.
- Na razie.
Gdy brunet pożegnał się z Laurą i Maksem, przez chwilę z ukrycia obserwował parę. Szybko jednak odwrócił od nich wzrok, udając się na poszukiwania swoich znajomych. Po co miał patrzeć na mulatkę, skoro doskonale znał jej taneczny talent?
Bociek zatonął we własnych rozmyślaniach. Nie ukrywał, że cheerleaderka spodobała się mu od pierwszego wejrzenia. Wygląd szatynki od razu przykuł jego uwagę. Następną sprawą była jej pewność siebie, cięta riposta i poczucie humoru. Nadawali na podobnych falach, co niewątpliwie podnosiło jej wartość. Ich znajomość układała się świetnie do momentu, w którym zobaczył jej zdjęcie w objęciach jakiegoś chłopaka. Jej chłopaka, jak się okazało. A dzisiaj poznał tego całego Maksa osobiście i wysłuchał jego przeuroczej historyjki o tym jak zostali z Forowicz parą.
Sportowiec uśmiechnął się na wspomnienie Laury i tego, jak absolutnie seksownie wyglądała w tej krótkiej, czarnej sukience. I choć dopiero co spotkał jej ukochanego i widział na własne oczy łączące ich uczucie, zapragnął mieć ją tylko dla siebie. Mimo, że po takiej sytuacji powinien raczej zrezygnować, zrodził się w nim instynkt wojownika, który do tej pory ujawniał się tylko na boisku.
Grzesiek zdawał sobie sprawę, że to nie byłaby czysta walka.  Rozbijanie czyjegoś związku nigdy nie jest przedmiotem pochwał. Jeśli się na to zdecyduje, nie będzie odwrotu. Może dać z siebie sto procent i zdobyć dziewczynę albo od razu odpuścić. Nie dopuszczał do siebie myśli, aby poddać się, jeśli coś pójdzie niezgodnie z planem.  Gdy podejmie decyzję…
Stop.
Czy to nie jest tak, że zrobił to już kilka dni temu?
***
Kiedy Forowicz opuściła klub i wracała do domu ze swoim chłopakiem, nie mogła nie zauważyć, że jest on dziwnie milczący. To zupełnie do niego niepodobne, bo Maks zazwyczaj po wyjściu z imprezy nie mógł się nagadać jak bardzo nie lubi tego typu miejsc, które są dla niego jedynie skupiskiem pustych małolat oraz mięśniaków ze skłonnościami do destrukcji. Rzecz jasna zawsze ją irytowały takie stereotypowe poglądy Maksa, bo sama lubiła chodzić na dyskoteki, a nie uważała się za pustaka, ale dzisiejsza cisza drażniła ją bardziej niż niesprawiedliwe opinie szatyna.
- Czemu nic nie mówisz?
- Może to ty chcesz mi o czymś powiedzieć? – błyskawicznie odezwał się Palowski.
Laura doskonale znała ten ton. Chłopak był na nią zły i chyba nawet wiedziała za co.
- Chodzi ci o Grześka, tak?
- Nic nie mówiłaś, że macie taki dobry kontakt.
- Wiem, przepraszam. Ale wyolbrzymiasz to trochę, on jest normalnym kolegą.
- Skoro tak, to dlaczego nic o nim nie wiem? Przecież nie zabraniam ci rozmawiać z innymi chłopakami. Wiesz jak to wygląda? Jakbyś mnie z nim zdradzała.
- Teraz to przesadzasz, ja nie…
- To dlaczego o nim nie wspomniałaś nawet słowem? Myślałem, że w ogóle się do siebie nie odzywacie, co najwyżej może rzucacie sobie „cześć” na hali, ale wygląda na to, że wy się świetnie dogadujecie.
- Maks, przepraszam. Przepraszam, że to przez tobą zataiłam, sama nie wiem co mi strzeliło do głowy, ale zapewniam cię, że Grzesiek jest tylko kolegą. Przecież nic do niego nie czuję poza zwykłą koleżeńską sympatią. Przyznaję, że go polubiłam, lecz kocham tylko ciebie. Nawet mi przez myśl nie przeszło, żeby coś w tej kwestii zmieniać. Zresztą, widziałeś, że jedynie z nim rozmawiałam i traktowałam normalnie. Myślisz, że gdybym z nim kręciła na boku, to zaprosiłabym go do rozmowy z tobą? Przecież on wtedy w ogóle by do mnie nie podszedł w twojej obecności.
- Wierzę ci – ustąpił w końcu informatyk, mierząc ją uważnym spojrzeniem. – Ale nie jestem pewien, czy wierzę jemu.
- Przestań, to jest śmieszne. Przecież Grzesiek mnie w żaden sposób nie podrywa! A nawet jeśli, to mam go gdzieś. W moim sercu jest miejsce tylko dla ciebie. Kocham cię.
Chłopak w końcu się uśmiechnął.
- Nie lubię się z tobą kłócić – przyznał.
- To się nie kłóćmy. Przepraszam jeszcze raz. 

Ugh, irytuje mnie w tym nowym szablonie, że wyrazy pisane kursywą są w innym kolorze niż reszta tekstu -.- Ktoś z Was wie może jak to zmienić? Bo ja próbowałam na milion sposobów i nic z tego ;| Aaa, i wiem, że w sumie w poprzednim rozdziale niewiele się działo, więc mam nadzieję, że obecny nieco Wam wynagrodził zeszłotygodniowa nudę :P

12 komentarzy:

  1. Nie dziwię się Maksowi, że tak zareagował. W jego odczuciu Grzesiek na pewno stanowi pewne zagrożenie, tym bardziej, że faktycznie nie wiedział że Laura ma z nim aż tak dobry kontakt.
    Ciekawa jestem, czy atakujący rzeczywiście pozostanie tylko kolegą. Ale to pewnie z czasem się wyjaśni, gdy akcja jeszcze bardziej się rozwinie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czuję, ze Grzesio nie będzie Grzesiem, będzie Grzegorzem, który dzielnie na wszystkie sposoby będzie chciał zdobyć serce Laury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wcale się Maksowi nie dziwię i wręcz byłabym zaskoczona, gdyby w żaden sposób na tą sytuację nie zareagował. To było w moim odczuciu zdrowe zachowanie, że zaczął być nieufny po tym, co zobaczył. Ale plus dla niego, że załatwił tę sprawę na spokojnie i rozmową, zamiast robić awanturę. Albo jest bardzo spokojnym człowiekiem, albo po prostu bardzo kocha Laurę i nie chce robić niepotrzebnych awantur. I teraz widać, że ona naprawdę też coś czuje do niego Wcześniej to było takie... nie do końca zauważalne, bo było mało fragmentów z nimi. Bardzo mi się podobało to, że zaczęła przekonywać Maksa o swojej miłości, że wyjaśniła na spokojnie sytuacje i była taka... słodka;D W sumie nie wiem czemu oni są razem, bo to jak woda i ogień, ale podobają mi się.
    A Grzesiek... cóż, denerwuje mnie od samego początku, ale chyba taka jego rola. W każdym razie niech nawet nie próbuje tego związku niszczyć, bo dostanie ode mnie w łeb. Mam wrażenie, że to dla niego taka zabawa w wojnę. Idę, wygram, odejdę. Podoba mu się Laura, więc chce ją zdobyć. Jak wojownik, a nie mężczyzna, który pragnie obdarzyć kobietę miłością. Tego popierać nie mogę. Gdyby był w niej zakochany na zabój to rozumiałabym, że chce ją zdobyć. A tak, jest po prostu wredną szują. Ale niecierpliwie czekam na rozwój wydarzeń, bo jestem niezmiernie ciekawa co zrobi, by Laura mu uległa. No i czy ulegnie;D

    Pozdrawiam! ;**
    U mnie też nowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. „Wiesz jak to wygląda? Jakbyś mnie z nim zdradzała.” Gdybym była na miejscu Laury porządnie bym mu przyłożyła, aż by się w pół złożył. Choć z drugiej strony ciężko mu się zdziwić tylko czemu musi zachowywać się jak rozpieszczona primadonna?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nadal nie potrafię pojąć jak to możliwe, że między Laurą i Maksem zaiskrzyło. Do niej o wiele bardziej pasuje Grzesiek i to widać gołym okiem. Te ich rozmowy, wzajemne przekomarzania się... czuć chemię od samego początku! :) Maks natomiast jest sztywniakiem, któremu chyba czasami brakuje dystansu do siebie. Mam wrażenie, że jeśli nie zmieni podejścia, to wkrótce Forowicz zacznie zauważać coraz więcej różnic między nimi.
    Jeśli zaś chodzi o Bociusia, to nie pochwalam jego planów, bo powoli zaczyna myśleć o Laurze jak o trofeum do zdobycia, a tak być nie powinno. Jeśli jednak się mylę i faktycznie czuje do niej coś "głębszego". to wygląda na to, że źle się do tego wszystkiego zabiera. Dziewczyny na ogół nie lubią pozerów.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie widzę u siebie żeby tekst kursywą był innego koloru ;)
    Grzesiu, Grzesiu... czy taki sympatyczny misiowaty Grześ byłby w stanie rozbić związek? Nie wydaje mi się, choć mogę się zdziwić :) chłopak Laury, Maks wydaje mi się takim świetnym materiałem na kumpla, nie umiem tego wyjaśnić. Może czuję z nim więź - sama też na takie imprezy chodzę raczej niechętnie, to raczej nie w moim stylu. Wolę potańczyć w domu, kiedy nikogo nie ma :D Przeciwieństwa się jednak przyciągają, więc myślę że Laura serio go kocha. Mimo to coś czuję że Maks postanowi w którymś momencie przemówić Grześkowi do rozsądku ;) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Maks zaragował dziwnie na Grześka, tak jakby nie ufał Laurze,ale przecież ona go nie zdradziła. Czuję,że Laura coś czuje do Boćka a on do niej a Maks to wyczuł. Myślę,że uczucie Laury do Maksa się wypaliło. czekam na kolejny. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny rozdział do 10 aż nie mogę się doczekać

    OdpowiedzUsuń
  9. Powoli zaczynam się zastanawiać, co takiego Laura widzi w Maksie. Nie uważam,że jest jakiś zły, czy coś, ale do niej naprawdę kompletnie nie pasuje. Wierzę, że ją kocha, ale ona chyba się z nim po prostu męczy. On ją ogranicza!
    Chociaż w sumie mogła mu powiedzieć, że tak blisko trzyma się z Grześkiem. Bądź co bądź to jej chłopak, a Grzesiu widocznie się do Laury przystawia (chyba tylko ona jedna tego nie widzi xD).
    No właśni. Zasada jest jedna: nie niszczy się cudzych związków. A Grzesiu najwyraźniej do tego dąży, bo jakby nie było zjednuje sobie coraz bardziej Laurę i poniekąd jest przyczyną dziwnych nieporozumień. Nie podoba mi się to i jakoś powoli przestaje lubić siatkarza :/
    Przepraszam za taką zwłokę (jak zwykle :/ ) i czekam na kolejny rozdział :) mam nadzieję, że między naszymi gołąbeczkami nic się nie popsuje :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobają mi się stereotypowe poglądy Maksa. Może nie do końca się z nimi zgadzam, bo on patrzy na ogół, a ja czasami dostrzegam jednostkę i szczegóły, ale jednak podoba mi się jego sposób myślenia, bo jest inny, taki... zabawny momentami. Lubię takie odbiegające od tła postacie, a on odbiega i to bardzo. Szybko jednak dziewczynie uwierzył. Zataiła przed nim takie coś, a on taki spokojniutki. Ja gdybym był na jego miejscu, to bym się wydarł i być może potrząsnął w nerwach, bo jasne, że kobieta może mieć kumpla męskiej płci, ale wypadałoby o tym choćby wspomnieć, a nie kłamać "my tylko cześć cześć i nic ponadto". Kłamie zazwyczaj ten kto chce coś ukryć, a Laura wyraźnie chce ukryć swoje pragnienia.
    Co do ironii losu i poznania się na imprezie, znam faceta, który się niedawno zaręczył, ale poznał swoją dziewczynę w galerii sztuki, bo przyszedł tam po mnie, bardzo się spieszył, a ona była malarką i go zaczepiła "myśli pan, ze ładne" "tak, tak, plama na plamie, ale ma głębie, barwy nasycone..." "pastelowe" - mu podpowiedziałem. Ona się zaczęła śmiać, on stwierdził, że ma ładny uśmiech i tak ignorant sztuki związał się z malarką xD Tak więc takie przypadki naprawdę chodzą po ludziach.

    otchlan-szarosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje mi się, że przeciwieństwa mogą razem żyć, ale pod dwoma warunkami. Pierwszy jest taki, że ta inność w drugiej osobie, taka inność od nas, odmienność, nad przyciąga, fascynuje, ciekawi, podnieca, bawi, czy cokolwiek z tych rzeczy, a druga to pójście na kompromis, zmierzanie w swoją stronę, a nie dążenie dwoma prostymi równoległymi. Tutaj ani Maks nie chce wyluzować, ani Laura nie chce nieco wydorośleć i zesztywnieć, dlatego ja nie widzę ich razem jako parę, zwłaszcza, że on myśli poważnie, tak porządnie i przyszłościowo, a ona to jeszcze taka trzpiotka, co jej imponują gówniarskie zaczepki Boćka i jego niedorosłe teksty. Z zachowania to po prostu jeszcze taka dziewczynka z gimnazjum, taka gimbaza i Bociek też, choć wydawałoby się, że już dawno ma ten etap chłopina za sobą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niespodziaaaaaanka!! :D
    Dosyć odmóżdżania się serialami. Pora na czytanie1! Więc zaczynam od Twojej twórczości :D
    Rozbawił mnie zwrot 'typowy informatyk' :p od razu mam przed oczami (delikatnie mówiąc) niewyględnego chłopaka, a Maks jest przecież przystojny ;) Potrawie zrozumieć niechęć do klubów, ale osobiście denerwuje mnie jak facet nie chce ze swoją dziewczyną/żoną tańczyć nawet na weselach :/
    Już myślałam, że dojdzie do jakiejś kłótni między Grześkiem a Maksem. Poza tym dziwie się, że wysłuchał ich historii, pewnie od środka szlag go trafiał. W siatkarzu obudził się instynkt zdobywcy. Ciekawe czy wskoczy na miejsce Maksa ;P
    Widzę, że dziewczyna jest pewna swoich uczuć. Jakoś jej w to nie wierzę ;)
    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń